Posts In Category

OLAY Tips

KesihatanTips - Kesihatan

Selain jantung, hati, dan otak, buah pinggang juga antara organ yang penting untuk seorang manusia. Tanpa buah pinggang kelancaran fungsi tubuh badan. Buah pinggang bekerja sebagai menapis bahan buangan yang tidak digunakan oleh badan melalui urin dan najis. Jika kita mempunyai buah pinggang yang sihat ia dapat mengekalkan tahap stabil elektrolit

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Masker muka memang tidak asing lagi dalam produk penjagaan wajah, ianya juga diantara cara paling mudah untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik dalam masa beberapa minit sahaja. Seperti rawatan di spa, dari sehelai masker anda diberi pelbagai manfaat dan kebaikan dari jenis masker yang digunakan. Disebabkan kepelbagaian masker muka

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Biasa dengar kan sekarang teknik contouring, shading dan highlight.  Jika teknik contouring dan shading memberi efek muka kurus dan tirus, bagaimana pula dengan highlight?  Teknik highlight atau highlighting memberi efek bercahaya dan ‘dewy look’ Tapi jaga-jaga, setiap teknik solekan mempunyai helah tersendiri bagi mengelakkan anda kelihatan seperti makeup-loser. Berlebihan dalam

Read More
OLAY TipsTips - KecantikanTips - Kesihatan

Bimbang apabila usia makin meningkat, kulit anda anda mungkin kehilangan kelembapan, kusam malah tidak bermaya? Sebenarnya pelbagai cara dilakukan untuk kelihatan awet muda tetapi kesibukan tugas harian kadang-kadang membantutkan usaha kita untuk mengamalkan gaya hidup sihat. Untuk kekal kelihatan muda sebenarnya bukanlah sukar. Semuanya terletak di tangan anda. Bak kata

Read More
KesihatanTips - Kesihatan

Kurus nak, tapi bersenam malas. Itulah ayat yang biasa anda dengar dari teman-teman setiap kali anda merungut untuk kelihatan langsing seperti orang lain. Memang benar, tidak ada orang automatik boleh jadi kurus tanpa bergerak atau bersenam. Bayangkan 24jam berbaringan atas sofa sambil menonton televisyen. Boleh kurus ke? Sebenarnya penulis juga antara

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Fesyen

Serba-salah dibuatnya jika dalam memilih warna tema untuk majlis perkahwinan, semuanya cantik! Sebelun ini Wanista ada kongsikan warna tema perkahwinan 2017 di artikel ini ‘#EdisiKahwin – 7 Idea Warna Pilihan Untuk Tahun 2017’ . Jadi selesai satu kerungsingan dalam memilih warna untuk tema. Tapi..tapi..bagaimana pula dengan anda yang bakal berkahwin dalam

Read More
KecantikanOLAY Tips

Pernah tak anda rasa macam dah penat nak bersolek? Bangun pagi dah kena mulakan dengan menambah pelbagai jenis produk pada kulit kesayangan anda. Bedak itu, bedak ini, warna itu dan warna ini. Sampai satu tahap muka ini dah macam badut dibuatnya! Terkenang zaman kanak-kanak yang kita tak perlu fikir untuk

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Siapa geram bila nampak bulu-bulu halus di muka sendiri? Angkat tangan! Ya, penulis pun geram bila nampak bulu-bulu halus lagi di kawasan atas bibir dan dahi. Itu belum lagi dibahagian kening, bersepah macam lalang dah.  Pernah penulis terfikir untuk buang sahaja bulu halus seluruh muka, tapi pastinya ada kesan sampingan.

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Pernah atau tidak anda terfikir kenapa sikat rambut mempunyai pelbagai jenis bentuk dan berus? Bukankah kegunaannya sama sahaja untuk menyisir rambut.  Kalau anda berfikir sebegitu, maka silaplah, rupanya variasi sikat dicipta untuk mengikut kesesuaian dan pelbagai masalah rambut. Sikat rambut pun boleh memperbaiki masalah rambut sekaligus menyihatkan rambut! Jika anda

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Percintaan

Sibuk, ramai pasangan yang bercadang hendak sambut Hari Kekasih pada 14 Februari ni demi menunjukkan rasa cinta dan sayang terhadap pasangan. Tapi dalam sibuk-sibuk meraikan pasangan kesayangan tu, ada ke yang terfikir untuk memperbaiki hubungan sebagai suami isteri yang mungkin telah lama diselaputi debu? Jika benar sayang, haruslah kita lihat keadaan

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Semuanya rasa serba tak kena bila berhadapan dengan cermin, benci melihat kulit wajah yang berminyak dan akibat masalah pori-pori besar. Selain itu, ia juga memberi masalah kulit lain seperti berjerawat dan solekan tidak sekata.  Tidak semua orang bernasib baik mempunyai keadaan kulit yang ‘cemerlang’. Bagi anda yang terus rungsing dalam ingin

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Percintaan

Tak tahu lah nak menyampah atau tidak dengan pasangan yang suka merajuk ini. Ada sahaja perkara yang kita buat tak kena dimata dia. Apa yang sebenarnya yang mereka mahukan pun kita tak tahu. Betul-betul dalam dilema rasanya.  Lelaki atau perempuan, tak kira siapa punya hubungan pasti ada sahaja drama merajuk.

Read More
KesihatanTips - Kesihatan

Pasti ramai yang tergelak sendiri apabila membaca tajuk artikel kali ini. Gelak sebab sedar dengan diri sendiri yang kuat kentut sampai tak peduli depan keluarga atau rakan kan? Mengaku sahaja lah yang anda ini memang ‘kaya’ dengan angin luar biasa itu.  Apa itu kentut?  Menurut Odde, kentut ialah gas campuran

Read More
Cinta & PerhubunganInfo MenarikTips - Percintaan

Sebelum ini, Wanista sudah berikan idea warna pilihan untuk majlis hari bahagia anda. Dan seperti biasa, tahun ini 2017, warna apa pula yang bakal menjadi trend? Warna-warna yang anda pilih untuk hari perkahwinan anda boleh datang dari mana-mana sumber sahaja. Mungkin anda mempunyai satu warna dalam fikiran tetapi tertanya-tanya apa

Read More
KecantikanTips - Kecantikan

Inai dan pengantin tidak lagi dapat dipisahkan dalam adat perkahwinan Melayu dan India. Ia menjadi hiasan jari kaki dan tangan si pengantin, kalau tak pakai inai orang kata tak lengkap nak jadi pengantin!  Tapi kini ramai bakal pengantin yang menolak untuk dipakai inai, malah ada juga ahli keluarga mereka melarang.

Read More
FesyenTips - Fesyen

Dilema si gadis setiap hari bukan sahaja perihal pakaian dan solekan, gaya rambut juga menjadi isu yang bosan untuk difikirkan. Ada orang sampai setahun gaya rambutnya sama sahaja, kalau tak diikat, dibiar lepas. Teman lelaki pun dah pandai tegur, “Awak ni malas ke macam mana? Cubalah berani sikit stailkan rambut”. 

Read More