Posts In Category

Cinta & Perhubungan

Cinta & Perhubungan

Seperti yang kita semua tahu, pasangan waris diraja Britain yang satu ni kelihatan sangat mesra dan cocok bersama, namun ramai yang hairan mengapa tidak pernah terlihat pasangan dua sejoli ini berpegangan tangan? Tidak kiralah di mana pun mereka berada, sama ada menghadiri acara berprestij mahupun pergi membuat lawatan kerja, susah

Read More
Cinta & Perhubungan

Sebagai seorang manusia, kita semua tidak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan. Lebih parah apabila kejahilan itu sebenarnya berlaku tanpa sedar. Apa kan daya, perasaan iri hati yang diselit dengan sifat pentingkan diri adalah sejenis penyakit jiwa yang bisa merosakkan perilaku seseorang terhadap dirinya sendiri serta menjejaskan hubungannya dengan orang di

Read More
Berita & Isu SemasaCinta & Perhubungan

Benarlah ungkapan ‘Cinta Itu Buta’. Apa tidaknya seorang lelaki muda 28 tahun langsung tidak menyangka akan menemui jodoh dengan seorang wanita yang layak dipanggil nenek, Martha Potu, 82. Pasangan itu baru sahaja melangsungkan pernikahan pada Sabtu lalu dan kini sudah menjadi pasangan bahagia sehinggakan mereka berdua membahasa  ‘mami-papi’ sebagai panggilan manja.

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Fesyen

Serba-salah dibuatnya jika dalam memilih warna tema untuk majlis perkahwinan, semuanya cantik! Sebelun ini Wanista ada kongsikan warna tema perkahwinan 2017 di artikel ini ‘#EdisiKahwin – 7 Idea Warna Pilihan Untuk Tahun 2017’ . Jadi selesai satu kerungsingan dalam memilih warna untuk tema. Tapi..tapi..bagaimana pula dengan anda yang bakal berkahwin dalam

Read More
Cinta & PerhubunganDekorasiPilihan

Kad Kahwin… Check! Dewan… check! Katering… check! Photo Booth… check! Pelamin… check! Baju Pengantin… check! KLIK UNTUK BACA: SENARAI REKAAN KAD KAHWIN MODEN BERTEMAKAN FLORAL MEMPERSONA! Doorgift??? OMG! Majlis lagi enam bulan tapi masih belum sempat sediakan ole-ole buat para tetamu yang hadir ke resepsi anda nanti? Tak boleh jadi ni.

Read More
Cinta & PerhubunganFesyen

Hari yang ditunggu-tunggu akan tiba esok! Selamat Hari Kekasih semua! Tapi, janganlah salah faham, Hari Kekasih kini bukan hanya untuk menghargai kekasih hati semata-mata, jika anda hendak tunjukan rasa cinta dan sayang anda buat si teman dan kaum keluarga pun boleh juga.  Dah jumpa hadiah yang terbaik untuk yang tersayang?

Read More
Cinta & PerhubunganFesyenLookbook

Jovian RTW sekali lagi menambat hati setiap wanita dengan pelbagai pilihan Bridal Wear yang baru, tetapi kali ini ia adalah sebuah koleksi yang mampu milik yang dipanggil sebagai Jovian White.. Membuat mimpi menjadi kenyataan, pakaian pengantin ini dihasilkan dengan sempurna melalui sentuhan Couture di dalam cara yang konvensional dan memberi

Read More
Cinta & PerhubunganKecantikan

Alah bosannya bila semua orang dapat hadiah daripada teman lelaki saat tiba Hari Kekasih, sudahnya anda yang solo ini makan hati. Tapi apa boleh buat kan? Hmm Penulis nasihatkan supaya anda jangan runsing. Jangan buang masa untuk rasa dengki dengan apa yang orang lain ada, lebih-lebih lagi berkenaan soal hati

Read More
Cinta & PerhubunganKecantikan

Coklat, bunga, teddy bear untuk Hari Kekasih yang jatuh pada 14 Februari semestinya sudah biasa. Apa kata tahun ini berikan sesuatu yang berbeza pula, seperti produk kecantikan untuk si dia tersayang? Mungkin anda kaum adam boleh kejutkan si dia dengan himpunan gincu bibir, iyelah kita sedia maklum kaum wanita mana

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Percintaan

Sibuk, ramai pasangan yang bercadang hendak sambut Hari Kekasih pada 14 Februari ni demi menunjukkan rasa cinta dan sayang terhadap pasangan. Tapi dalam sibuk-sibuk meraikan pasangan kesayangan tu, ada ke yang terfikir untuk memperbaiki hubungan sebagai suami isteri yang mungkin telah lama diselaputi debu? Jika benar sayang, haruslah kita lihat keadaan

Read More
Cinta & PerhubunganTips - Percintaan

Tak tahu lah nak menyampah atau tidak dengan pasangan yang suka merajuk ini. Ada sahaja perkara yang kita buat tak kena dimata dia. Apa yang sebenarnya yang mereka mahukan pun kita tak tahu. Betul-betul dalam dilema rasanya.  Lelaki atau perempuan, tak kira siapa punya hubungan pasti ada sahaja drama merajuk.

Read More
Cinta & Perhubungan

Hidup di zaman semuanya terletak di laman media sosial kini yang ada sahaja ingin dikongsi bersama rakan-rakan atau dunia luar.  Namun semua itu memberi impak tersendiri pada orang yang melihat dan yang menilai dari posting. Tak tahu lah kalau ada yang perasan kini ramai anak remaja atau bakal-bakal pengantin sekarang

Read More
Cinta & PerhubunganDekorasiInfo Menarik

Menurut cerita yang ada termaktub dalam Hikayat Hang Tuah, suatu hari Sultan Melaka telah menitahkan Hang Tuah untuk pergi meminangkan Puteri Gunung Ledang untuknya. Namun, sang puteri telah meletakkan beberapa syarat yang boleh dikira ‘tidak masuk akal’ sebelum lamaran itu diterima termasuklah:- 7 tempayan air mata anak dara sunti 7

Read More
Cinta & PerhubunganInfo MenarikTips - Percintaan

Sebelum ini, Wanista sudah berikan idea warna pilihan untuk majlis hari bahagia anda. Dan seperti biasa, tahun ini 2017, warna apa pula yang bakal menjadi trend? Warna-warna yang anda pilih untuk hari perkahwinan anda boleh datang dari mana-mana sumber sahaja. Mungkin anda mempunyai satu warna dalam fikiran tetapi tertanya-tanya apa

Read More
Cinta & PerhubunganFesyen

Tahukah anda fesyen bukan sahaja dari luar malah dari dalam pun kena update tau!  Penulis tahu semua wanita nak tampak cantik dalam dan luar. Sebab itulah setiap hari kita berjaga-jaga dalam pemilihan pakaian dalaman. Selain memilih faktor keselesaan, bra dan seluar dalam pun nak yang cantik walaupun tiada siapa pun

Read More
Cinta & PerhubunganInfo Menarik

Bila dah dekat dengan Tahun Baru Cina ini, pasti ramai yang hendak mengubah kedudukan perabut di rumah mahupun di pejabat. Tapi kenapa ya? Ini kerana kepercayaan orang cina berkaitan dengan aura-aura feng shui iaitu seni sains sejak 3,000 tahun lalu di China. Ia merupakan kuasa imbangan ruang sama ada di

Read More