Berita & Isu Semasa

YouTuber Popular Grandpa Kitchen Meninggal Dunia: Selamat Tinggal Grandpa

Mas Idayu
/
I'm a lazy cat in the dreamland but with music and read Chinese novel as my battery, even a lazy cat can become a cannon folder to write its masterpiece!
YouTuber Popular Grandpa Kitchen Meninggal Dunia: Selamat Tinggal Grandpa

Netizen dikejutkan dengan berita sedih mengenai pemergian YouTuber masakan channel ‘Grandpa Kitchen’. Grandpa Kitchen atau nama sebenarnya Narayana Reddy merupakan seorang warga emas yang berusia 73 tahun yang berasal dari Telangana, India.

IKLAN

Channel masakan dengan pengikut sebanyak 6 juta di YouTube membuatkan netizen meratapi pemergian Grandpa Kitchen yang sangat pemurah dan penyayang ini. Grandpa Kitchen cukup terkenal dengan kepakaran dan kelincahan memasak makanan dalam kuantiti yang banyak untuk memberi makan kepada anak-anak yatim.

Foto – Twitter

Usaha murni Grandpa Kitchen menyentuh hati semua netizen yang menonton channel tersebut di YouTube, kegigihan seorang atuk untuk memberi makanan kepada anak-anak kecil yang yatim piatu membuka mata dunia tentang keihklasan dalam membantu kesusahan anak-anak yatim.

Kini, tiada lagi yang akan memberi makan kepada anak-anak yatim, pemergiaannya membuatkan dunia diselubungi kesedihan. Grandpa Kitchen bukan sahaja menggunakan kelincahan dan kepakarannya dalam masakan tetapi dalam masa yang Grandpa Kitchen juga banyak memberi nasihat-nasihat dan pesanan buat penonton yang menonton channelnya.

Netizen Meratapi Pemergian Grandpa Kitchen

Grandpa Kitchen meninggal dunia pada 27 Oktober lalu dan khabar berita tersebut telah diumumkan kepada 6 juta pengikutnya menerusi sebuah video “Grandpa’s An Emotional and heart touching final journey” yang dimuat naik pada hari rabu baru-baru ini.

Terima kasih Grandpa Kitchen segala kebaikan dan pesanan yang dirimu lakukan akan kami kenang. Tiada insan lain seperti dirimu yang membantu anak-anak yatim dengan kudrat yang terdaya oleh tulang empat keratmu.

Semoga Grandpa Kitchen tenang disana.

 

Rujukan: 1, 2, 3, 4