Kecantikan

Selebriti Berkening Tebal Paling Cantik Buat Kamu Tak Mahu Cukur Lagi

Malisa Aina
/
Introvert yang hujung minggu dihabiskan dengan melayan Netflix. Nak tahu tentangnya, pergi ke @lisaabdghani..
Selebriti Berkening Tebal Paling Cantik Buat Kamu Tak Mahu Cukur Lagi

Tahun 2018 menyaksikan trend kening bertekstur menguasai dunia kecantikan. Kening yang nampak seakan bersepah tetapi masih mengekalkan semulajadinya. Siapa sangka trend tersebut masih kekal sehingga ke hari ini, malah wanita dari setiap pelosok usia senang dengan kening tebal kerana membuatkan wajah terlihat lebih jelita.

Foto – Khalifah Media

Dailymail ada melaporkan Cara Delevingne pernah didakwa menjadi punca jualan alat pencabut bulu kening merosot kerana rata-rata ingin mendapatkan kening lebat sepertinya. Supermodel Gigi Hadid umpamanya, tidak pernah mencukur kening sebaliknya mengekalkan bentuk kening aslinya dan sekali-sekala cuma merapikannya dengan beberapa produk tertentu. Manakala, aktres Lily Collins juga tidak pernah ‘usik’ tekstur keningnya yang lebat.

Baca : Nak Kening Cantik Tapi Tak Mahu Cukur? Ini Cara Meriasnya

Selain mereka di atas, ada lagi beberapa selebriti miliki kening tebal cantik dan percayalah mereka langsung tidak mencukurnya.

Bea Alonzo

Taylor Hill

Sarah Hyland

Sara Sampaio

View this post on Instagram

Vacay time 🤗

A post shared by Sara Sampaio (@sarasampaio) on

Alia Bhatt

View this post on Instagram

soul full of sunshine 🌻

A post shared by Alia 🌸 (@aliaabhatt) on

Anne Curtis

Cantikkan kening mereka. Yang pasti mereka hanya mencantas bulu-bulu degil di bahagian hujung supaya nampak kemas atau sekadar merapikan dengan sikat sahaja.

Tahukah kamu, satu kajian yang dijalankan oleh sepasukan penyelidik Universiti Oakland mendapati bahawa lelaki lebih tertarik dengan wanita yang memiliki kening tebal.