Cinta & Perhubungan

Kamu Tak Suka Dia? Ni Cara Reject Paling Genius

Mas Idayu
/
I'm a lazy cat in the dreamland but with music and novel as my battery, even a lazy cat can become cannon folder to write its masterpiece!
Kamu Tak Suka Dia? Ni Cara Reject Paling Genius

Apa ada orang luah perasaan pada anda? Nak reject macam mana ni? Soal hati dan perasaan macam ni mana boleh paksa-paksa kan? Pening.. Pening! Anda pernah lalui situasi sebegini?

IKLAN

Untuk menolak perasaan seseorang bukannya mudah baik bagi si peluah perasaan mahupun si penerima luahan perasaan tersebut. Dan bukan untuk memikirkan cara yang bagus bagi menolak perasaan dari si peluah hati tanpa rasa bersalah.

Kadang kala kita tertanya-tanya, apakah cara yang bagus bagi menolak perasaan seseorang tanpa rasa bersalah mahupun menyakiti hati individu tersebut. Dan cara yang di sangka baik sebenarnya adalah kaedah yang paling buruk sekali!

Cara Reject Paling Worst!

Secara Terbuka

Ini merupakan salah satu cara yang paling teruk! Bayang jika anda di tolak mentah-mentah secara terbuka di tempat awam! Betapa malunya diri apabila di pandang oleh orang sekeliling.

Sebaik-baik, untuk menolak perasaan seseorang itu bertemulah secara empat mata di tempat yang jauh dari pandangan mata ramai untuk mengelakkan dari memalukan si peluah perasaan.

Mesej Dalam Talian

Cara ini acap kali di lakukan bagi mereka yang tidak berani untuk bersemuka dengan si peluah perasaan. Dengan kecanggihan teknologi yang ada, menolak luah perasaan seseorang menerusi media sosial atau peti pesanan ringkas di telefon bimbit telah menjadi satu perkara biasa.

Tetapi adakah anda yakin dengan kaedah komunikasi sebegitu? Apalah salahnya jika anda memberanikan diri untuk menolak jawapan si peluah secara berdepan. Sekurang-kurangnya anda tidaklah berasa jangkal jika terserempak di kemudian hari.

IKLAN

Panggilan Telefon

Nah, ini satu lagi cara yang kurang menyenangkan menolak luahan perasaan menerusi panggilan telefon! Wah-wah reject menerusi panggilan sememangnya mudah tetapi bagus ke perbuatan sebegitu? Tepuk dada tanya jiwa!

Larikan Diri

Yang ni paling derhaka, hanya kerana individu tersebut meluahkan perasaan terhadap anda, anda melarikan diri dan tidak memberi sebarang jawapan langsung! Perbuatan sebegini akan melukakan hati si peluah perasaan, jika anda memang tiada perasaan terhadapnya beritahu jawapan secara terus terang.

Tidak perlu melarikan diri dan mengelak dari berjumpa! Selesaikan urusan dengan berhemah, profesional dan matang. Soal hati dan perasaan tidak boleh di buat main dan berikan jawapan penolakan secara telus dan sopan agar tidak menyakiti hati individu tersebut.

Tiada Cara Yang Sempurna Untuk Reject

Ya, memang tiada cara yang sempurna untuk menolak isi hati dan perasaan seseorang tersebut. Tetapi ia bukanlah satu halangan untuk anda, sebaik-baiknya berikan jawapan penolakkan secara berhemah dan matang.

Beri jawapan secara serius dan terangkan duduk perkara mengapa anda tidak mahu menerima luahan perasaan individu tersebut. Seperti anda mungkin telah mempunyai teman lelaki atau wanita, atau anda telah berumah tangga dan sebagainya.

Dengan menangani cara dan berkomunikasi dengan betul bagi urusan sebegini, pasti dapat melapangkan jiwa dan fikiran anda dan si peluah perasaan. Dan jika anda berdua terserempak di mana-mana tidak akan wujud suasana jangkal kerana anda telah memberi jawapan secara serius dan telus.

Apa-apa pun Wanista berharap anda dapat memberi maklum balas terhadap di peluah perasaan secara tertib dan matang okay!