Cinta & Perhubungan

Untuk Dah Kahwin Je! 4 Tanda Kamu Adalah “Bad Kisser”

Malisa Aina
/
Introvert yang hujung minggu dihabiskan dengan melayan Netflix. Nak tahu tentangnya, pergi ke @lisaabdghani..
Untuk Dah Kahwin Je! 4 Tanda Kamu Adalah “Bad Kisser”

Aduhai kesiannya dicop sebagai “Bad Kisser”..

Ciuman adalah tanda kasih sayang yang paling klasik. Nampak mudah tetapi ada banyak benda yang salah disaat anda melakukan aksi intim dengan yang tersayang ini.

Jika tidak mahu dilabel tidak pandai berkucupan, ini beberapa perkara kamu kena tahu dan belajar supaya pasangan rasa bahagia sentiasa.

Tidak beri perhatian bagaimana cara pasangan mahukan

Kalau kamu sahaja yang seronok sedangkan pasangan tidak, bukankah itu pelik. Ciuman yang indah apabila kamu dan pasangan turut sama menghayati, merasai keseronokan dan keasyikan. Tetapi jika kamu tidak memberi perhatian kepada pergerakan kepala ke kiri atau kanan dan gaya, maka ciuman yang berlaku tidak akan menyenangkan kedua belah pihak. Kamu dan pasangan mungkin terasa kosong tanpa sebarang “percikan api”.

Foto – WikiYeah.com

Nafas berbau

Spoil! Bayangkan rupa paras dah tahap Zayn Malik tapi bila buka mulut.. aduh ada bau kurang menyenangkan. Tahukah, survei NationalToday.com mendapati bahawa nafas berbau adalah tanda terbesar bad kisser, menurut 1000 orang Amerika yang dikajinya. Sebelum melakukannya, kunyah gula-gula pudina supaya nafas sentiasa harum bak Downy.

Langsung tidak berkomunikasi

Cuba minta pasangan menunjukkan kepada kamu bagaimana cara mereka mahu dicium. Minta mereka memberikan maklum balas supaya kamu tahu apa yang perlu dilakukan kemudian. Kamu mungkin boleh berseloroh dengan isteri dengan cara yang santai supaya dia tidaklah malu kemerahan bila ditanya, sekurangnya kamu bolehlah mendengar dan memperbaiki apa yang ada.

Foto – Bustle

Kamu gelojoh

Itulah sebab kamu dilabel sebagai bad kisser. Sepatutnya kamu mengambil langkah secara perlahan – mengeluarkan tutur kata romantik, renungan mata dan biarkan ia berlaku dengan sendirinya. Bukan kamu terus terkam si isteri dan mengucup kasar dan ganas… melainkan kedua-dua suka gaya sebegitu. Tahukah tanda yang buruk apabila pasangan mengelap mulut mereka kerana air liur atau menenangkan bibir yang sakit selepas berkucupan.

Nak mulakan langkah, lakukan secara perlahan dan sendirinya. Selamat Beramal!