Cinta & Perhubungan

6 Perkara Kamu Perlu Tahu Bila Dating Wanita Yang Single Terlalu Lama

Malisa Aina
/
Love food, sneakers, lipstick, netflix, spotify
6 Perkara Kamu Perlu Tahu Bila Dating Wanita Yang Single Terlalu Lama

Anda sukar membalas pesanan ringkas dari si dia? Rasa semak jika kerap berjumpa? Perlukan ruang untuk diri sendiri? Sekejap, adakah anda wanita yang hidup single terlalu lama dan sekarang sedang mulakan kehidupan baru dengan si dia? No wonder, anda merumitkan.

Selama ini anda senang hidup bersendirian tanpa sebarang gangguan dari sesiapa. Kemudian anda bertemu dengan dia dan mula bercampur dengan orang lain. Peralihan dari single ke dating merupakan perkara baru dalam hidup anda. Anda berdepan dengan cabaran dan gangguan serta pelbagai lagi yang akan datang, semuanya harus ditempuhi dengan sebaik mungkin.

Supaya tak keruan, jom kenali wanita sebegini…

#1 Bila dia jadi lupa

Keadaan di mana dia mungkin lupa bahawa dia sudah ada peneman sekarang. Almaklumlah single terlalu lama membentuk tabiat yang biasa dilakukan sendirian, dia biasa bertindak tanpa memikirkan orang lain.

Foto – Pinterest
#2 Dia boleh lakukan sendiri tanpa pertolongan kamu

Bukanlah dia lupa pada kamu cuma perkara seperti servis kereta, hal rumah dan sebagainya semua dilakukan sendiri selama ini.

Foto – Heels Digest
#3 Dia perlukan ruang sendiri

Jangan marah jika dia memilih untuk tidak bertemu kamu sepanjang masa. Sebelum ini, dia menghabiskan banyak masa sendirian jadi dia memerlukan masa untuk membetulkan keadaan dan mindset tentang perkara sekarang.

Foto – Vulture
#4 Kamu jangan terlalu tergesa-gesa

Baru sahaja mengenali satu sama lain, kamu sudah fikir nak melamarnya. Bukankah itu terlalu cepat baginya? Itu tidak bermaksud dia tidak mahukan kamu cuma berikan dia masa berfikir sedalam-dalamnya dan bila sudah bersedia.

Foto – Popsugar
#5 Dia sukar menerima perubahan

Berbalik pada konsep dia hidup bujang terlalu lama sehingga sukar hendak menerima orang baru menyebabkan kenapa dia sukar menerima perubahan. Dia tidak menentang perubahan tetapi memilih menyesuaikan secara perlahan. Sebagai contoh, dia melihat cara kamu mengemas dapur, menyusun kasut di rak dan siapa tahu dia akan mula mengikut cara kamu.

Foto – Hollywood Reporter
#6 Bila kamu kena berdepan dengan rakan sejatinya

Ya, sampaikan kamu terfikir kamu dating dia atau rakannya? Rakannya adalah pelindung dan tidak mahu melihatnya terluka, ini bagi memastikan anda tidak berbohong, menipu atau melakukan perkara tidak diingini. Apapun kamu kena sentiasa bersedia kerana kamu dalam pemerhatian mereka.

Foto – The Daily Edge

Sekarang dah jelas? Semoga hubungan kamu dan pasangan baik-baik saja okay…

RUJUKAN

Komen Anda