Fesyen, Info Menarik, Tips - Fesyen

Kekal Kacak Dengan Trend Gaya Rambut Lelaki Tahun 2017

Izzah Azizah
/
haiwan, beauty stuff dan diri sendiri.
Kekal Kacak Dengan Trend Gaya Rambut Lelaki Tahun 2017

Oh ya, baru sahaja 2017 menjengah tidak sampai beberapa minggu, namun trend fesyen kian laju berubah. Siapa sangka kini penampilan rambut si jejaka juga menjadi trend fesyen yang tidak boleh diambil mudah. Ada sahaja gaya perlu menepati ciri-ciri tertentu untuk kekal tampan. 

Wanista sediakan beberapa bingkisan gambar trend rambut lelaki 2017 dari seluruh dunia. Kalau ada yang sesuai untuk si kekasih atau suami, boleh lah culik mereka ke kedai gunting rambut! 

Foto - PopSugar
Foto – PopSugar

Potongan Caesar 

Potongan rambut seperti ini menyerlah sisi rahang/jawline si pemuda dan membentuk lagak berani. Menarik lagi potongan ini memberi efek kacak pada si dia yang mempunyai jambang. Sisi tepi rambut dicukur nipis, kemudian dibahagian atas dibiarkan tebal dan sedikit mencecah atas dahi. Sekali tengok, gaya ini ada beri gaya macho dan manja. 

Foto - Pinterest.com
Foto – Pinterest.com
Foto - Pinterest.com
Foto – Pinterest.com

Stail Perm

Tidak terlalu panjang, tidak terlalu pendek. Potongan rambut seperti ini sesuai dengan lelaki yang mempunyai rambut tebal dan lebat. Bagi yang ingin sesuatu yang baharu, anda boleh menambah sedikit gelombang pada rambut dari efek perm. Terdapat banyak jenis potongan untuk dijadikan pilihan, pastikan ianya sesuai dengan bentuk wajah sahaja. Medium perm atau high medium, mana-mana pun okay! 

Foto - Pinterest.com
Foto – Pinterest.com
Foto - Candra.info
Foto – Candra.info

BACA: SEGAKNYA..TREND GAYA RAMBUT LELAKI UNTUK TAHUN 2016

Belah tengah dan berombak 

Sudah tidak ramai lagi mengenakan gaya rambut belah tengah, kedengaran seperti ketinggalan zaman pun ada. Namun ia kembali menjadi pilihan dengan memberi gaya seksi pada rambut dengan berombak pada hujung rambut. Anda perlu berhati-hati dengan panjang rambut anda, penulis bagi dua contoh untuk rambt belah tengah dengan rambut sederhana panjang dan panjang. 

Foto - Marie Claire
Foto – Marie Claire
Foto - Pinteres.com
Foto – Pinterest.com

korean bang

Ya, pada peminat drama Korea atau K-pop pasti tahu rambut gaya ‘bang’ tidak pernah hilang pada aktor kesayangan anda. Cuma sekitar pengakhiran 2016 dan awal 2017, gaya rambut ini diberi nafas baru dengan guntingan bertingkat dan disisip sedikit kebahagian tepi. Tidak seperti sebelum ini yang hanya potongan lurus menutupi dahi. Lihat contoh dibawah. 

Foto - Daebakkpop
Foto – Daebakkpop
Foto - KpopStarz
Foto – KpopStarz

BACA: JOM BERGAYA ALA BINTANG KPOP G DRAGON – 8 FESYEN PILIHAN 

pendek dan fringe 

Tampak lebih kurang dengan stail rambut perm tapi yang ini bukan perm ya. Ini potongan pendek dan halus pada rambut atas. Gaya fringe memberi efek basah atau wet look pada di penggaya. Namun pada jejaka yang berambut kerinting elakkan memotong gaya ini kerana ia tidak berapa sesuai untuk anda. 

Foto - Pinterest.com
Foto – Pinterest.com
Foto - Pinterest.com
Foto – Pinterest.com

Gaya yang manakah menjadi pilihan untuk si dia? Untuk penulis sendiri, penulis suka kembali kepada yang klasik iaitu belah tengah dan berombak! 

Foto - google.com
Foto – google.com

Rujukan 1 &

Komen Anda